Alla inlägg under juli 2014

Av elin - 24 juli 2014 08:52

ja jag ska berätta hur jag får myggbett att sluta klia.

man kan ta groddblad och tvätta dom sen tar man och knölar ihop den och gnider mot mygg bettet, det kan ochså hjälpa mot andra bett och stick.

man kan också använda alovera mot gamla bett.

och man kan också använda hydrocortisonsalva.

hoppas det funkar. //elin  

Av elin - 23 juli 2014 10:25

okej nu ska jag berätta hur man lagar brutna naglar.

det du behöver:

#en bruten nagel

#genomskinligt nagellack/nagel lim

#en oanvänd tepåse

#nagellack (vilken färg somhälst)


så här gör du: ta tepåsen och klipp ut en fyrkant. ta det genomskinliga nagellacket och måla på ganska ordentligt.

sätt på tepåse fyrkanten där naglen är bruten. låt torka. måla sedan på färg nagellacket. ha det så i ungefär 1-2 veckor

och sen när du tar bort det är nageln hel.

hoppas det funkar! kram på er //elin


Av elin - 22 juli 2014 09:51

jag har ett väldigt bra nagelack från depend som gör naglarna hårdare och gör att dom inte spricker eller delar på sig lika lätt. det heter typ depend powerflex nagelstärkare. det är typ lite blått i färgen men det blir genomskinligt när man målar på det. det finns ett annat liknande men det är mer gult (vet inte vad det heter) men det gör så att man får längre naglar istället. men dom finns på H&M, kicks och åhlens (det finns nog på fler ställen men jag vet att dom finns där) jag tycker dom är väldigt bra. //elin    

Av elin - 20 juli 2014 18:53

okej saker jag tycker är bra för håret huden m.m är ägg, sol och citron.

#ägg. ägg tycker jag är bra att ha i håret (men shampo är nästan bättre) och det är bra att ha i ansiktsmasker.

#sol. sol tycker jag är bra för huden och finnar. det är bra för håret, jag tycker det är fint när mitt hår blir sol blekt (jag är blondin)

#citron. citron tycker jag är bra för att få håret mer sol blekt och man kan ta det på finnar och ha det i ansiktsmasker.

Av elin - 20 juli 2014 18:48

idag har det varit som en kalas dag. först har min bror födelsedags kalas och sen min kompis. och jag kanske ska ner till stransen lite senare med mina kompisar. så jag har inte gjort mycket annat. ha en bra dag/kväll. //elin

Av elin - 19 juli 2014 16:37

jag bara älskar att måla naglarna. så jag ska berätta hur jag gör för att få mönster på mina naglar.

#prickar. när jag ska göra prickar tar jag en knappnål och sticker in den i en penna med sudigum och doppar "knappen"

i nagelack och gör prickar!

#linjer# okej det finns två sätt att göra linjer. 1.köpa speciela nagelack (kostar 60kr tror jag).

2.klippa till tejp och sätta på naglarna och måla över med nagelack och sen ta bor tejpen.


jag har köpt ett sätt med speciella pennslar på ullared (kostade runt 50kr alla pennslar till sammans)

men med dom kan man måla nästan vad man vill. så det var typ allt.kram på er. //elin

Av elin - 18 juli 2014 21:05

okej idag tänkte jag berätta hur man gör en väldigt änkel ansikts skrub.

okej det du behöver är kaffe (obryggt), olivolja, en skål och en sked.

ta och häll i lite kaffe i skålen och blanda sedan i olivoljan.

man ska då gnugga in det en stund och sedan skölja av det och ta på nån fukt kräm om man vill.

jag tyckte att det funkade väldigt bra och om ni testar får ni gärna skriva vad ni tyckte. //elin

Av elin - 17 juli 2014 09:33

 jag har nu skapat denna bloggen och den kommer typ att handla om mig och typ nagel, hår och hud vård (för jag är typ intresserad av det). men jag kommer att lägga ut så ofta jag kan men om jag inte laggt ut på ett tag så har jag inte haft tid. och om ni kunde vara snälla att kommentera vad ni tycker och typ frågor och sånt så skulle jag bli glad.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vilken färg skulle du valt på nagellack?
 röd
 blå
 gul
 lila
 rosa
 orange
 grön
 genom skinlig
 glitter röd
 glitter blå
 glitter gul
 glitter lila
 glitter rosa
 glitter orange
 glitter grön
 glitter silver
 glitter guld
 vitt
 svart
 grå

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards